Изпити с ПРОКСИ (НВО и мини-матура след 7 клас )
Изпити с ПРОКСИ (НВО и мини-матура след 7 клас )
Здравейте!
Искам да споделя как измислих да подкрепям дъщеря ми, която тези дни държа изпити по БЕЛ и математика след 7 клас - както за национално външно оценяване, така и за кандидатстване в елитните гимназии.
Че задължително сутринта преди изпита настоявах да прави благополучието, е излишно да споменавам, нали?
А към момента, когато се очакваше да започне изпитът - тест с 25 въпроса/задачи за 60 мин., а след кратка почивка и 2 модул за 90 мин. - аз засядах и започвах следното:
1. ТЕС на мен за това, че се притеснявам от факта, че в момента е на изпит, който е определящ за бъдещето й
2. ПРОКСИ
Искам да споделя напомнящите фрази, които използвах. Форматът на "благополучието" се оказа доста удобен за тази цел и ето какво излезе:
За изпита по БЕЛ:
Благодарна съм за това,
- че се чувствам сигурна и самоуверена;
- че тестът е лесен за мен и знам отговорите на всички въпроси;
- че съм спокойна и не чувствам грам притеснение или напрежение в тялото;
- че съм сигурна в правилността на отговорите, които посочвам;
- че правилно разбирам въпросите и отбелязвам правилния отговор;
- че интуицията ми помага, ако изпитвам съмнение или колебание;
- че правя най-доброто, на което съм способна, и давам всичко от себе си;
- че времето ми е напълно достатъчно;
- че вярвам, че всички отговори, които посочвам, са правилни.
За математиката:
същите като по БЕЛ, но леко преформулирани от гледна точка на това, че тук са задачи, а не въпроси. А също така следните:
- Благодарна съм на интуицията ми,
--- която ми показва верния път;
--- която не ме остави нито веднъж в колебание;
--- че е плътно до мен и ми нашепва в ушенце какво трябва да правя;
--- която не ме остави нито за миг;
- Благодарна съм за това, че съм подготвена и мога да поема по пътя, който ми показва интуицията, и двете да стигнем до края;
- Благодарна съм за това, че правилно разбирам условието, правилно подхождам към решението, правилно решавам и правилно записвам правилния отговор;
- Благодарна съм за това, че сме си дружки с иунтуцията и аз я разпознавам, слушам и изпълнявам съветите й;
- Благодарна съм, че съм достатъчно подготвена, за да разбера какво ми казва интуицията и да продължа по този път до края;
- Благодарна съм, защото имам необходимите знания и подготовка;
- Благодарна съм на себе си, че не загубих самообладание и вяра в себе си;
- Благодарна съм на късмета си, че се паднаха именно задачи, които решавах последно и които знам и разбирам добре.
Тъй като правя такова ПРОКСИ поне час нонстоп , редувам - или тези настройки ги казвам, докато правя кръговете, или правя цял кръг само с една от тях. И така - със всички, една по една. После пак редувам по точките.
Резултат:
И на двата изпита дъщеря ми не е била притеснена. Дори и да е имало наченки на паника в началото, после се е успокоявала и е започвала да работи спокойно и уверено. Постигнатите резултати са много добри, които ще споделя след излизане на официалните оценки на 11.06. Тя знаеше, че ще й правя прокси, така че, предполагам, това допълнително е допринесло за овладяване на емоцията.
Дано съм била полезна!
Искам да споделя как измислих да подкрепям дъщеря ми, която тези дни държа изпити по БЕЛ и математика след 7 клас - както за национално външно оценяване, така и за кандидатстване в елитните гимназии.
Че задължително сутринта преди изпита настоявах да прави благополучието, е излишно да споменавам, нали?
А към момента, когато се очакваше да започне изпитът - тест с 25 въпроса/задачи за 60 мин., а след кратка почивка и 2 модул за 90 мин. - аз засядах и започвах следното:
1. ТЕС на мен за това, че се притеснявам от факта, че в момента е на изпит, който е определящ за бъдещето й
2. ПРОКСИ
Искам да споделя напомнящите фрази, които използвах. Форматът на "благополучието" се оказа доста удобен за тази цел и ето какво излезе:
За изпита по БЕЛ:
Благодарна съм за това,
- че се чувствам сигурна и самоуверена;
- че тестът е лесен за мен и знам отговорите на всички въпроси;
- че съм спокойна и не чувствам грам притеснение или напрежение в тялото;
- че съм сигурна в правилността на отговорите, които посочвам;
- че правилно разбирам въпросите и отбелязвам правилния отговор;
- че интуицията ми помага, ако изпитвам съмнение или колебание;
- че правя най-доброто, на което съм способна, и давам всичко от себе си;
- че времето ми е напълно достатъчно;
- че вярвам, че всички отговори, които посочвам, са правилни.
За математиката:
същите като по БЕЛ, но леко преформулирани от гледна точка на това, че тук са задачи, а не въпроси. А също така следните:
- Благодарна съм на интуицията ми,
--- която ми показва верния път;
--- която не ме остави нито веднъж в колебание;
--- че е плътно до мен и ми нашепва в ушенце какво трябва да правя;
--- която не ме остави нито за миг;
- Благодарна съм за това, че съм подготвена и мога да поема по пътя, който ми показва интуицията, и двете да стигнем до края;
- Благодарна съм за това, че правилно разбирам условието, правилно подхождам към решението, правилно решавам и правилно записвам правилния отговор;
- Благодарна съм за това, че сме си дружки с иунтуцията и аз я разпознавам, слушам и изпълнявам съветите й;
- Благодарна съм, че съм достатъчно подготвена, за да разбера какво ми казва интуицията и да продължа по този път до края;
- Благодарна съм, защото имам необходимите знания и подготовка;
- Благодарна съм на себе си, че не загубих самообладание и вяра в себе си;
- Благодарна съм на късмета си, че се паднаха именно задачи, които решавах последно и които знам и разбирам добре.
Тъй като правя такова ПРОКСИ поне час нонстоп , редувам - или тези настройки ги казвам, докато правя кръговете, или правя цял кръг само с една от тях. И така - със всички, една по една. После пак редувам по точките.
Резултат:
И на двата изпита дъщеря ми не е била притеснена. Дори и да е имало наченки на паника в началото, после се е успокоявала и е започвала да работи спокойно и уверено. Постигнатите резултати са много добри, които ще споделя след излизане на официалните оценки на 11.06. Тя знаеше, че ще й правя прокси, така че, предполагам, това допълнително е допринесло за овладяване на емоцията.
Дано съм била полезна!
Последно промяна от mimiska на 01 Юни 2010 10:04, променено общо 1 път.
"Ah, but I was so much older then,
I'm younger than that now."
Bob Dylan
I'm younger than that now."
Bob Dylan
Благодаря! Радвам се, че така я оценяваш!ivangp написа:Добра идея!
Забравих да спомена, че след изпита тя се прибира е енергична, щастлива и доволна, а аз я посрещам изтощена, щастлива и доволна. Честно казано, толкова интензивен и продължителен ТЕС, колкото през тези два дена, не съм правила досега.
"Ah, but I was so much older then,
I'm younger than that now."
Bob Dylan
I'm younger than that now."
Bob Dylan
Супер
Би ли променила в заглавието, че става въпрос за изпити след 7 клас? Така темата ще бъде намерена от повече хора със седмокласници.
Понеже имам опит с подобни работи, имам и някои изводи. Може да се повдигне представянето на детето по време на изпита. От което е възможно то да попадне в училище, което не е подходящо за него. И затова посланията в тесането е добре да включват "най-доброто за детето", "най-доброто за всички заинтересовани"...
Във вашия случай не вярвам да имате проблем със средата. Защото, дори и да има, ти ще я теснеш
Но, ако детето получава помощ от външен човек, мисля, че е добре помощникът да теса само за спокойствието му и да не подпомага допълнително възможността за успех. Като включва и споменатите фрази.
Имате още една възможност да тесате. При подреждането на желанията. Да тесате за най-доброто подреждане на учениците и т.н.
Успех
Би ли променила в заглавието, че става въпрос за изпити след 7 клас? Така темата ще бъде намерена от повече хора със седмокласници.
Понеже имам опит с подобни работи, имам и някои изводи. Може да се повдигне представянето на детето по време на изпита. От което е възможно то да попадне в училище, което не е подходящо за него. И затова посланията в тесането е добре да включват "най-доброто за детето", "най-доброто за всички заинтересовани"...
Във вашия случай не вярвам да имате проблем със средата. Защото, дори и да има, ти ще я теснеш
Но, ако детето получава помощ от външен човек, мисля, че е добре помощникът да теса само за спокойствието му и да не подпомага допълнително възможността за успех. Като включва и споменатите фрази.
Имате още една възможност да тесате. При подреждането на желанията. Да тесате за най-доброто подреждане на учениците и т.н.
Успех
Аз прилагах тес за държавния си изпит.
Първо докато "учех" за да се насиля да уча. Голям зор беше, хич не ми се занимаваше, но исках най-сетне да приключа с тая история веднъж завинаги.
След това се тесах за да бъда спокойна по време на самия изпит, пък да става ще.
Сматам, че ТЕС доста ми помогна да се справя с това "изпитание" (едва вързах четворката ).
Първо докато "учех" за да се насиля да уча. Голям зор беше, хич не ми се занимаваше, но исках най-сетне да приключа с тая история веднъж завинаги.
След това се тесах за да бъда спокойна по време на самия изпит, пък да става ще.
Сматам, че ТЕС доста ми помогна да се справя с това "изпитание" (едва вързах четворката ).
"Не се отказвай от една мечта заради времето, което ще отнеме осъществяването ѝ. Времето така или иначе си минава."
Благодаря на всички за коментарите!
Майче, смених заглавието, както ме посъветва.
Виж, за подреждането на желанията не бих се сетила да ТЕСам. А ще е полезно, защото тя има колебания и включването на интуицията тук (също) ще е от голяма полза. Мерси за идеята!
Майче, смених заглавието, както ме посъветва.
Относно тези изводи обаче ми е бая чудно... Според мен, няма как, ако детето/човекът не е подготвен, да му се помогне да получи по-висока оценка. Все пак спокойният човек затова има по-големи шансове за успех, защото притеснението и страхът не го блокират и той дава всичко от себе си. Ама за да го даде, трябва да го има, нали така? Колкото и прокси да правя, ако тя не беше полагала усилия и не беше учила, според мен такива резултати биха били в сферата на мечтите. Неосъществимите. Поправи ме, ако греша. Между другото, тя още не беше излязла от изпита по математика, когато от други деца, вече приключили, се разбра, че най-сложните задачи са за движение и триъгълници. Аз много се зарадвах, защото баш такива бяхме решавали последните дни. И точно тогава включих многото настройки с интуицията, за да я насочат в прекия смисъл. И бях убедена, че ще реши тези задачи. Когато тя ми се обади, се оказа, че задачата с движението изобщо не я е пипала, а тази с триъгълниците не успяла да довърши.mayadob написа: Понеже имам опит с подобни работи, имам и някои изводи. Може да се повдигне представянето на детето по време на изпита. От което е възможно то да попадне в училище, което не е подходящо за него. И затова посланията в тесането е добре да включват "най-доброто за детето", "най-доброто за всички заинтересовани"...
Виж, за подреждането на желанията не бих се сетила да ТЕСам. А ще е полезно, защото тя има колебания и включването на интуицията тук (също) ще е от голяма полза. Мерси за идеята!
"Ah, but I was so much older then,
I'm younger than that now."
Bob Dylan
I'm younger than that now."
Bob Dylan
Няма невъзможни неща. Има по-малко вероятни от позиция на ограничената информация с която разполагаме.Колкото и прокси да правя, ако тя не беше полагала усилия и не беше учила, според мен такива резултати биха били в сферата на мечтите. Неосъществимите. Exclamation
Постоянство, Дисциплина и Упоритост
са ключовете за успех във всяко начинание.
са ключовете за успех във всяко начинание.
ivangp написа:Няма невъзможни неща. Има по-малко вероятни от позиция на ограничената информация с която разполагаме.Колкото и прокси да правя, ако тя не беше полагала усилия и не беше учила, според мен такива резултати биха били в сферата на мечтите. Неосъществимите. Exclamation
Мдаааа... Туше... Е, при нас се случиха по-вероятните.
"Ah, but I was so much older then,
I'm younger than that now."
Bob Dylan
I'm younger than that now."
Bob Dylan
Има, има! Може би трябваше да уточня в написаното от мен, че ми се падна въпрос по тема, която ненавиждам, не бях учила и почти нищо не помня. Ако аз бях на мястото на преподавателите си бих си писала не повече от 3 по голяма милост. КАто се обадих да питам за резултата ми вдигна преподавателката, която ми водеше този предмет и ми е проверявала работата. Аз я питах "Много ли ми се смяхте на глупостите?", а тя ми вика: "Да знаеш, че на магия завърши"mimiska написа: Относно тези изводи обаче ми е бая чудно... Според мен, няма как, ако детето/човекът не е подготвен, да му се помогне да получи по-висока оценка.
Представям си как звучи за някои хора това мое представяне, но аз не съжалявам за "измамата". През петте години в университета бая несправедливости търпях и мисля, че си заслужих завършването, макар и да не бях добра на самия държавен изпит. Така че... всичко е възможно. Въпрос на допускане!
"Не се отказвай от една мечта заради времето, което ще отнеме осъществяването ѝ. Времето така или иначе си минава."
Ето и официалните оценки на моята дъщеря:
Български език и литература:
Резултат от НВО 5.671
Резултат за кандидатстване 5.750
Математика:
Резултат от НВО 6.000
Резултат за кандидатстване 5.518
Тя е много доволна. Нейните изисквания/желания бяха: БЕЛ 5,80 и МАТ 5,60. Както се вижда, доста е близо до двете си цели. Аз, разбира се, също съм много доволна от детето.
Сега следва другата важна стъпка - подреждането на желанията. С този висок бал, където първо желание може да се окаже единствено, то трябва наистина да е много първо.
Български език и литература:
Резултат от НВО 5.671
Резултат за кандидатстване 5.750
Математика:
Резултат от НВО 6.000
Резултат за кандидатстване 5.518
Тя е много доволна. Нейните изисквания/желания бяха: БЕЛ 5,80 и МАТ 5,60. Както се вижда, доста е близо до двете си цели. Аз, разбира се, също съм много доволна от детето.
Сега следва другата важна стъпка - подреждането на желанията. С този висок бал, където първо желание може да се окаже единствено, то трябва наистина да е много първо.
"Ah, but I was so much older then,
I'm younger than that now."
Bob Dylan
I'm younger than that now."
Bob Dylan
Успех. Стискаме ви палци
То е ясно, но надявам се добре да изтесате това.
Всъщност имам още нерешен проблем с моето кандидатстване. Смятам, че тогава избрах неправилно училище. Затова вашата тема ми е лична. Тесала съм, но май има още. Сега, докато пиша, интензитетът на лошите емоции е неочаквано малък.
То е ясно, но надявам се добре да изтесате това.
Всъщност имам още нерешен проблем с моето кандидатстване. Смятам, че тогава избрах неправилно училище. Затова вашата тема ми е лична. Тесала съм, но май има още. Сега, докато пиша, интензитетът на лошите емоции е неочаквано малък.
-
- Участник
- Мнения: 29
- Регистриран на: 04 Мар 2010 19:58
Аз също ще се включа тук, въпреки че не е Прокси... Правих си ТЕС за изпитите си тази сесия и взех всичко с 6. Доста учих по принцип, но мисля, че и ТЕС помогна - най-вече да съм спокойна и да не се напрягам прекалено, че трябва да прочета много за малко време В началото направих 2-3 настройки с "Въпреки че не ми се вярва да се справя отлично на всички изпити, аз напълно и безрезерно приемам себе си." След това си потупвах просто точките без настройка по няколко пъти на ден 2-3дни преди всеки изпит. Казвах си "Спокойна съм, знам отговорите/ знам какво да пиша/ появяват ми се добри идеи и се спрявам отлично на изпита." И така... аз съм много доволна и реших, че е хубаво да напиша тук...
Днес явно ми е ден за равносметки.
Още от 1я учебен ден Еми беше доволна от училището, класа и класната. С напредването на учебната година и възможностите за сравнение с други училища, удовлетворението й растеше. Обикна и немския език. И изобщо, колкото и думите на Мая да седяха резидентни там някъде в паметта ми, сега мога спокойно да си позволя да ги забравя.
Ще приложа тактиката си и за изпита й по немски в края на юни!
Още от 1я учебен ден Еми беше доволна от училището, класа и класната. С напредването на учебната година и възможностите за сравнение с други училища, удовлетворението й растеше. Обикна и немския език. И изобщо, колкото и думите на Мая да седяха резидентни там някъде в паметта ми, сега мога спокойно да си позволя да ги забравя.
Ще приложа тактиката си и за изпита й по немски в края на юни!
"Ah, but I was so much older then,
I'm younger than that now."
Bob Dylan
I'm younger than that now."
Bob Dylan